Columna

L’any que ve me n’aniré d’Erasmus

Quan vaig a la piscina dibuixo dins del cap sis mesos de braçades cada matí, i em veig amb una esquena ampla i forta i uns abdominals ben marcats. Però l’endemà estic cansat o em fa molt mal l’esquena o em pica la gola. Quan llegeixo Carner em juro que em passaré tot l’estiu escrivint, és igual si al principi no em surt del tot bé. Però després faig un vers i penso que és horrible i em sento idiota. Quan surto de l’entreno em dic que no pot ser que no fiqui mai triples, i em prometo que a partir d’ara tiraré molt més, i m’imagino guanyant un partit important a l’últim segon. Però el cap de setmana em passen la pilota i veig l’aro molt lluny. Quan em parlen de Gramsci penso que em vull llegir tots els llibres del món, però quan tinc un llibre a la mà penso que n’hi ha molts que no he llegit encara, i no puc concentrar-me. Quan sento parlar francès em reservo els migdies per començar a traduir Les flors del mal. Però als migdies tinc son. Quan m’avorreixo penso que agafaria un tren i me n’aniria a l’altra banda del món, que no té cap sentit no viure al màxim tota l’estona, i em veig treballant en un bar de Florència o llegint poemes en veu alta, borratxo com Rimbaud. Però després passo per la Rambla de Barcelona a les tres de la nit i em vénen ganes de casar-me, comprar-me un pis amb calefacció i votar Convergència.

Espero que, com a mínim, de la inconstància —i inconsistència— que sóc algun dia en surti alguna cosa. De moment ja n’ha sortit una columna, que és molt més del que  podia esperar.

Ferran Muñoz Soler
Anuncis

Deixa un comentari

