Columna

Amics i amigues, per fi ha arribat

la foto-10

Sí, a mi també m’ha tocat fer una columna. Ho sento.

Els millors sempre se’n van i per això estic aquí. En aquesta secció és costum fer una introducció i com a tal volia donar les gràcies, juntament amb una afectuosa abraçada, a un “amic” sincer i de veritat entre els que hi hagi que amb tota la seva “elegància” em va acusar de dictador, de traïdor de la meva pròpia ideologia, de fer un “Tsipras” i, el que és pitjor: de no saber la diferència entre una columna i un assaig. Em sembla una falta de respecte intolerable i espero que quan arribi el nostre estimat Albiol, el guapo Pato WC català, sàpiga què fer amb ell com bon home de la neteja que és. Tot i que no em sorprendria veure’l entre les seves files. Acusar-me de no saber la diferència en…

En fi, la Plaça de les Glòries Catalanes ha canviat molt. Des de les passades reformes s’han intentat omplir els espais buits amb diferents estructures infantils i saludables, com tres camps de futbol de la mida d’un peu d’àvia, amb tots els respectes, dibuixos abstractes pel viatge de retorn a casa als embriagats de Marina, cosa que personalment s’agraeix, i a l’altra banda una mini pista d’atletisme semicircular de sis carrils, entre altres coses. Em sembla molt positiu el treball que estan fent i reconec que jo era dels que pensava que no farien res amb les ruïnes dels antics Encants Vells. Columpis, tirolina… Ara anar de putes és encara més atractiu. Però no vull parlar d’aquest tema en concret. Jo vull parlar del Futtoc.

És una taula de ping-pong? És una pista de futbol per minimois amb la frontera de Mèxic al mig a escala reduïda? NO! És una taula de Futtoc, o ball-pong, o ping-ball, el cosí retardat del paintball i el pinball, com vulgueu dir-li. Bàsicament, es tracta de jugar al ping-pong però amb una pilota de futbol. Sí. Pels dubtes que pugui suggerir, en la pròpia taula estan inscrites les normes del joc:

1-Mai pots tocar la pilota amb les mans.

2-Hi ha un dibuix d’una noia que salta i posa el peu per sobre de la taula amb el braç alçat que em causa greus trastorns. Suposo que vol dir que la tornes amb el peu.

3-La pilota s’ha d’aixecar amb el peu, cosa que es sobreentenia havent llegit la primera norma, o simplement aguanta-la amb el peu perquè mola, és cool.

4-Has de treure amb el cap, suposo.

5-No pots tocar la taula.

M’imagino que passar la pilota pel terra és molt mainstream o potser no és suficientment pro. He vist vídeos de’n Neymar entre d’altres jugant a això d’una manera extraordinària i és fascinant, visualment molt plàstic. Estic entre l’amor i l’odi. En realitat no sé com ha repercutit en les noves generacions però jo quan vaig anar-hi no jugava ningú: al costat, uns nens jugant al volley amb una barrera de protecció com a ret. Hi ha coses que canvien, d’altres que no (literatura nivell Paulo Coelho modo ON). De debò, moltes felicitats als inventors d’aquest nou esport i sobretot d’haver aconseguit dur-lo a terme fora del paper, té molt de mèrit, però… sincerament… en un carrer on passen bicis i subvariants, on si una pilota propulsada amb una mica de força de més pot causar problemes per la conducció, on poden passar accidents de tot tipus, feia falta posar tantes?

la foto-10

Sergi Saranga Reguera

Anuncis

Deixa un comentari

